"Det har varit en tung och turbulent period"

Det har blivit en hel del spelarintervjuer hitills under våren och jag tänkte fortsätta på samma spår, den här gången tog jag ett snack med forwarden Alexander Kovalonok, som stod för en mycket stark säsong i Arboga! 
 
Nu är det några veckor sedan Arboga missade att hålla sig kvar i DIV1, har du hunnit smälta det nederlaget?
Det har varit en tung och turbulent period på slutet, och det tog tid att acceptera att vi åkte ur. Har känt en stor besvikelse men det som hände går inte att ändra på nu så man får se framåt!
 
Vad tycker du om lagets insats under den senaste säsongen?
Tyckte att laget kändes stabilt i början av säsongen men vi började tappa spelare och fick mycket skador. Detta påverkade spelet och det kändes som att vi inte hade någon vidare bredd på laget till slut. Vi spelade efter de förutsättningar vi hade och självklart är man besviken att det inte riktigt räckte hela vägen.
 
Vad tycker du om din egen insats under säsongen? 
Jag fick mycket istid i alla former, utvecklades och det trillade in en del mål och poäng. Är ändå svårt att vara nöjd då man står och faller med laget!
 
Även om det gick tung för laget den här säsongen, så hade ni en av de vassaste kedjorna i E-serien, hur kändes det att spela med Anton Holm och Fredrik Orrsten? 
Detta var andra säsongen med Orrsten och Holm så det var ganska skönt då vi kände varandra väldigt bra. Otroligt duktiga spelare båda två!! Kul att Holm fick chansen i allsvenskan och man önskar honom all lycka. Ska bli kul att följa!
 
Om man bara tittar på statistiken så verkar du ha tagit stora steg framåt under de två senaste säsongerna, hur känner du själv? 
Jag känner att jag utvecklats på många håll och har fått spela mycket dessa två säsonger. Det har varit nyttigt för mig och det är alltid kul när man gör lite poäng!
 
Hur ser du på framtiden, ser det ut att bli en fortsättning i Arboga eller har du sneglat på andra klubbar? 
Har haft diskussioner med Arboga såväl som med en rad andra klubbar men dock inte riktigt bestämt mig. Pluggar i Örebro för tillfället och har ett år kvar i skolan efter sommaren. Vi får se vad som händer i slutändan!
 
FAKTA ALEXANDER KOVALONOK 
Ålder: 26 år
Längd/Vikt: 181 cm/87 kilo
Stats den här säsongen: 50 matcher, 63 poäng (29+34), 60 Utv-Min 
 
 
 
 
 
 
1
Robban

Snyggt jobbat med alla intervjuer. Rolig läsning. Du kanske kan få till en intervju med Hånberg?

Svar: Jag ska göra ett försök, kul att du gillar intervjuerna! :)
Benjamin Lindkvist