Windlert om flytten till Vita Hästen

Tog en snabb pratstund med Vita Hästens senaste nyförvärv Filip Windlert, som senast kommer från spel i AIK. 
 
Hur känns det att komma till Vita Hästen ?
- Det känns jättekul. Jag ser fram emot att få komma ner och träffa alla i laget och sätta igång.
 
Hur mycket vet du om klubben sedan tidigare?
- Sedan tidigare vet jag inte så mycket om föreningen. Men när det blev aktuellt med "hästen" har jag försökt kollat upp lite grann om klubben.
 
Backen Mikael Alba har ju precis som du ett förlutet i AIK, har du stött på honom någonting under junioråren?
- Nej det har jag tyvärr inte men jag känner till att han har ett förflutet i AIK.
 
Avslutningsvis, vad tror du att du kommer att kunna tillföra till laget?
- Jag ska fortsätta spela mitt spel. Vara stabil defensivt och vara en back som spelar enkelt.
 
Jag vet inte så mycket om Windlert, men han verkar vara en lovande spelare och har gjort bra ifrån sig när han fått chansen i AIK:s A-lag. Den här säsongen har han också fått spela några juniorlandskamper, och det är ju också ett bevis på att det är en lovande spelare. Vissa tycker kanske att man skulle tagit in en mer rutinerad back men ibland kan det faktiskt vara bättre med en ung hungrig spelare som vill framåt, för han vill ju förmodligen visa framfötterna under tiden han är i klubben, så att det ökar hans chanser att slå sig in i AIK nästa säsong.