Svensson: Tycker absolut lagen i serien ska se upp för Grästorp i år

I början av sommaren tog jag ett litet snack med Grästorps klarast lysande stjärna, hemvändaren Carl-Johan Svensson, som nu är tillbaka i moderklubben. Det skulle egentligen bli en intervju bara till DIV1-Guiden, men nu tänkte jag att jag kan lika gärna slänga upp den här också, så här kommer en del av den! 
 
Hur kommer det sig att du valt att flytta hem till Grästorp igen?
- Jag ville ta upp en utbildning som jag haft uppehåll ifrån i två år, det är den största anledningen. 
 
Det måste vara stor skillnad på att spela i tex Oskarshamn, och Grästorp?
- Det är klart det är skillnad, Grästorp är en klubb där den mestadels drivs av ideella krafter, på så sätt drivs Grästorp så proffsigt som det är möjligt. 
 
Har du en annan roll i Grästorp än vad du har haft i dina tidigare klubbar?
- Jag har alltid fått en roll att spela powerplay och i en offensiv line, tyvärr fick jag inte riktigt den chansen i Oskarshamn, plus en skada som förstörde inledningen av säsongen. Efter det var det svårt att ta tillbaka en ordinarie plats, så då bröt jag mitt kontrakt och testade spel i Vita Hästen. 
 
Det snackas om att föreningen gör en satsning med en hel del bra värvningar, hur är känslan i laget?
- Grästorp vill vara med och nosa runt Allettan-strecket. Fortsätter dem som dem börjat med bra värvningar, så tror jag inte det är någon omöjlighet. 
 
Senast du spelade i Grästorp så blev det 58 poäng, ska fansen räkna med något liknande den här säsongen?
- Haha, det tror jag inte. Jag ska försöka bidra så mycket offensivt som möjligt så får vi se hur många poäng det blir. Nu när jag har varit iväg och spelat på högre nivåer så har jag även lärt mig ett och annat, så ska även försöka bidra med lite erfarenhet. 
 
Samma säsong som du gjorde så många poäng så spelade du med Jonas Lönn, som också är tillbaka i klubben. Tror du att ni kommer få mycket speltid tillsammans?
- Jag hoppas att vi, jag, Lönn och Lars Andersson, kan få spela mycket tillsammans. Vi har gjort det mycket förut och vi kompleterar varandra bra och hittar varandra bra ute på banan. 
 
Avslutningsvis, ska fansen runtom i E-Serien räkna med ett vassare Grästorp den här säsongen?
- Det har börjat bra med lagbygget och om det fortsätter så tycker jag absolut att lagen i serien ska se upp för Grästorp i år. 
 
 
 
  Ålder: 27 år (fyller 28 i December)
  Längd: 186 cm 
  Vikt: 86 kilo 
  Klubbar: Grästorp (2004-08), Karlskrona (2008-09), Grästorp (2009-11), Oskarshamn (2011-12), Mörrum     (2012), Grästorp (2012), Vita Hästen (2012-13), Grästorp (2013-) 
  DIV1-Statistik: 101 matcher, 54 mål, 54 assist, 108 poäng, 73 utvisningsminuter 
  Allsvensk Statistik: 52 matcher, 5 mål, 3 assist, 8 poäng, 16 utvisningsminuter