Tipset: DIV1 C

Igår började jag att tippa de olika serierna i DIV1, och idag är det dags för del två, nämnligen C-Serien! 
 
  1. Hudiksvall 
  2. Falun 
  3. Lindlöven 
  4. Åkers/Strängnäs 
-----------------------------------------
  5. Borlänge 
  6. Surahammar 
  7. Enköping 
  8. Tierp 
  9. Hedemora 
10. Skedvi/Säter 
 
Kommentar: Precis som den senaste säsongen så tror jag det lär bli jämnt mellan Hudiksvall och Falun, de är två starka lag som har bra trupper och som dessutom värvat ganska bra under våren och sommaren. Bakom de tippade topplagen kommer det nog bli ganska tajt mellan flera olika lag, det känns som lagen ner till Enköping kommer kriga om två Allettanplatser och det gör det också till en av de mest ovissa serierna. Det som gör att jag inte tror att just ESK kommer ta sig vidare är att de har tappat en del viktiga spelare, bland annat forwardsduon Cruseman/Norman försvunnit från klubben, de gjorde hela 76 poäng för klubben den senaste säsongen, och Norman var en frisk fläkt från det att han kom in från Nacka inför Allettan. 
 
I botten lär det nog bli Skedvi/Säter som lär få det extra svårt, man har ingen vidare stark trupp och får nog kriga lite extra för att få med sig lite poäng. 
 
Hur tror du att grundserien kommer gå? 
3
Mathias

Hudiksvall tror jag vinner ganska lätt tror jag:)

Sverre Högstedt

HHC tar serien lätt!

Mathias

Hudiksvall vinner ganska lätt tror jag.. ska det stå