"Jag tänker inte sitta och se en klubb som ligger mig så varmt om hjärtat sjunka till botten!"

Det flesta kopplar numera Haninge till en klubb med stora skulder.. 
Och det är givetvis inte bra att man inte kan betala sina istider. Jag har otroligt lite information om hur det egentligen ser ut bland ekonomi mm. 

Vad vi får höra så är allt under kontroll och det är bara lita på att vi har rätt kraft bakom spakarna så inget tragiskt kommer hända. Givetvis kostar det en hel del pengar att göra den resa som vi gör.
 
Tänk er själva ca 500 aktiva innebär: 
500 overaller
500 värmedresser 
500 par hockeybyxor
500 hjälmar
500 par handskar 
1000 nya matchtröjor 
1000 par nya damasker

Tränaroveraller mm. Inte undra på att saker kostar pengar! Givetvis hade man kunnat göra på annat vis men det är lätt av vara efterklok. Jag vet inte ens om det är där problemet ligger eller om det är i Robin Sjörens sköna eastonklubbor. 
Det viktiga för mig är att alla som kan hjälpas åt här i vår förening bidrar med sitt. Jag tänker inte sitta och se en klubb som ligger mig så varmt om hjärtat sjunka till botten! 

/MC61