"Formen är kanon"

HÄR KOMMER EN FÄRSK INTERVJU INFÖR MÖTET MELLAN TINGSRYD OCH KRISTIANSTAD!

De här två lagen har mött varandra flera gånger under säsongen, i lagens senaste möte vann KIK med 4-3 efter straffar och då stod Joakim Strandberg i målet, honom har jag tagit ett snack med inför kvällens match.
 
Ikväll är det dags för den första matchen i Playoff 2 mot Tingsryd, hur är känslan i laget?
Den är kanon. Vi har ju hamnat i en situation där vi är i playoff på helt andra premisser än vad som var förväntat. Många hade ju redan räknat med att våran säsong redan skulle vara slut. Så allt vi kan göra är att njuta av läget av att spela hockey den roligaste tiden på året.
 
Du åkte på en smäll för en tid sedan men var tillbaka i playoff 1, hur känns formen nu? 
Åkte på en rejäl påkörning där jag slog huvudet i målburen och ådrog mig en lättare hjärnskakning. Men det är sådant man inte kan påverka utan sådant som händer. Det enda jag kan göra är fokusera på att göra det jag kan för att komma tillbaka. Lyckligtvis är jag redan tillbaka. Formen är kanon. Jag har inga skavanker och nu precis som alltid handlar det om att göra bra prestationer. 
 
Den här säsongen har du varit utlånad från Vita Hästen, hur tycker du att det har gått nere i Kristianstad? 
Det har varit kanon. Har fått ta en större roll som spelare och haft ett stort förtroende i ryggen. Med tanke på förutsättningarna inför säsongen så är det någonting jag har fått kämpa mig till. Så det känns naturligtvis bra. 
 
Foto: Alexander Viktorson
 
Nu väntar som sagt var Tingsryd, ett lag ni mött flera gånger under säsongen, vad har du fått för uppfattning om dem som lag? 
Tingsryd är ett kanongäng precis som övriga lag som är kvar i spel. Så det blir en härlig utmaning med rolig inramning.
 
Vad skulle du säga är er styrka i laget? 
Största styrkan är väl sparkapitalet. Vi har varit ett lag som underpresterat den senaste tiden. Men sedan matchen vi säkrade playoff har vi börjat återgå till våran identitet som lag. Det pressade läget har plockat fram de bästa ur våran grupp. 
 
Konkurrensen i målet verkar vara hård med Oskar Sehlstedt, hur ser du på den situationen? 
Det är alltid bra med konkurrens. Det gynnar individen och laget eftersom det krävs att man hela tiden utvecklas för att ligga före den andra. Sen är det ju precis en sådan lagkamrat som Oskar man alltid önskar få kampera med. En kanonkille och vi har roligt med varandra och stöttar varandra oavsett vem som spelar. 
 
Avslutningsvis, vad talar för att vi får se Kristianstad i playoff 3? 
Vi får helt enkelt se hur det går. Det är två lag med enorm kapacitet och det kommer säkerligen bli underhållande matcher.