Gör som allsvenskan

ALLT FLER KLUBBAR I HOCKEYETTAN SÄNDER SINA HEMMAMATCHER MEN DET FINNS FORTFARANDE SAKER SOM KAN BLI BÄTTRE NÄR DET KOMMER TILL WEBB-TV SÄNDNINGARNA. 

När jag var med och började webbsända Vita Hästens matcher så var det väldigt få klubbar som sände sina matcher men mycket har hänt och nu finns det lag i varje serie som har egna webbteam som sköter sändningarna, man har börjat inse att det finns ett intresse och en produkt som kan vara intressant samtidigt som det kan ge en slant till klubbens kassa. Det är jättebra att klubbar som KRIF, Tranås, Tingsryd och så vidare sänder sina hemmamatcher men det finns fortfarande saker som kan bli bättre, jag tycker att alla sändningar borde gå på Hockeyettans hemsida men att det fortfarande är klubbarna som sänder och får ta del av intäkterna.
 
På så vis skulle det vara mycket enklare att hitta sändningar, nu kör varje lag på en egen sida och det skulle kännas lite mer proffsigt om allt gick på en och samma sida, precis så som Hockeyallsvenskan gör. Sedan tycker jag att Hockeyettan själva borde göra fler sändningar i samma stil som gårdagens möte mellan Huddinge och Sundsvall, man kan åka runt lite i landet och sända en intressant match varje vecka förutom alla andra klubbars sändningar. 
 
Jag hoppas lite större klubbar som Vimmerby och Troja-Ljungby börjar webbsända sina hemmamatcher, även om förutsättningarna kanske inte är de bästa i "tigerkulan" så går det faktiskt att sända från den hallen, det har jag varit med och gjort ett flertal gånger och de har ju dessutom ett bra lag som borde kunna locka lite tittare.