Nykomlingen värvar från konkurrent

IK Pantern fick ihop en stomme till sin trupp ganska tidigt men man fortsätter att förstärka och idag gick man ut med sitt senaste förvärv. Det är centern Fredrik Händemark som lämnar Leksand för spel i Malmöklubben vilket blir den första gången han spelar så pass långt söderut i landet.
- Jag vill vara en tvåvägsforward och jobba hårt i båda riktningarna. Jag har en stabil defensiv och nu i Pantern vill jag jobba mer på att utveckla mitt offensiva spel. Min naturliga position är som center och jag känner att jag inte riktigt tog chansen att bidra offensivt i den utsträckning jag hade hoppats på inför säsongen, säger nyförvärvet i en intervju på klubbens hemsida.
 
Trots sin ålder har Händemark hunnit med en hel del, den allsvenska debuten kom redan för fyra säsonger sedan och hösten 2013 fick han göra debut i SHL. På allsvensk nivå har det hunnit bli 58 matcher och 13 poäng men han verkar oftast ha fått en ganska offensiv roll så poängproduktionen har blivit lidande men i sitt nya lag borde han få chans att utveckla sin offensiv på ett bättre sätt än uppe i Leksand.
 
FAKTA: Fredrik Händemark
Ålder: 21 år.
Position: Forward.
Kommer senast från: Leksand.
Statistik förra säsongen: 61 matcher, 1+2=3 poäng, 26 utvisningsminuter.