Back klar för Vita Hästen

VITA HÄSTENS LAGBYGGE INFÖR DEN STUNDANDE SÄSONGEN. 
 
Det har ryktats en hel del kring Marcus Lissäng och nu står det klart att backen tackat ja till Vita Hästens kontraktsförslag. Den 23-årige Stockholmaren kommer senast från spel i Huddinge där han hållt till under mer eller mindre hela karriären men nu är det Vita Hästen som gäller i framtiden. 
Vita Hästen hörde av sig och då kändes det som ett bra tillfälle att testa på det. Jag har gjort tre säsonger i ettan nu och känner att jag kan den serien. Jag vill ge det en chans att komma uppåt och jag känner att det här är rätt steg att ta för min karriär, säger backen till Folkbladet.se 
 
 Det här blir Lissängs första säsong i allsvenskan. Foto: Huddinge Hockey. 
 
Marcus Lissäng är som sagt var en produkt från den så kallade "talangfabriken" Huddinge och där har han utvecklats på ett fint sätt de senaste säsongerna, redan säsongen 2012/13 stod han för 39 poäng på 47 matcher och han brukar ligga runt 20-25 poäng per säsong vilket är bra för att vara back. Det ska bli spännande att se hur han kommer fungera på allsvensk nivå men det finns helt klart potential i honom och jag tror att han kommer kunna lyckas helt okej även om det kanske tar ett tag innan Stockholmaren tar för sig på allvar, det brukar ju ta ett tag innan man vänjer sig vid tempot. 
 
FAKTA: MARCUS LISSÄNG
Ålder: 23 år. 
Position: Back. 
Längd/Vikt: 175cm/76kg. 
Statistik den här säsongen: 41 matcher, 10+13=23 poäng, 45 utvisningsminuter (Huddinge). 
Meriter: 75 poäng på 104 Hockeyettanmatcher, DIV1 D:s poängbäste back (12/13).