Östersund lånar offensiv kraft

För Östersund väntar två hemmamatcher på lika många dagar och för att få lite mer offensiv bredd har man förstärkt truppen en aning. 
 
En spelare som ansluter till laget är Kristoffer Rödin, han hade egentligen tänkt lägga av men på grund av en del skadebekymmer har man lyckats locka tillbaka honom och han gör därmed comeback i morgondagens möte mot Kalix. Rödin har tidigare fyra säsonger i klubben och under dem var han en uppskattad del av laget. 
 Jag spelar i en fjärde och ska gå in och avlasta. Jag ska försöka göra det jag är bra på, att försöka checka fast dom och åka så mycket jag orkar, säger forwarden till klubbens hemsida. 
 
En annan spelare som klubben plockat in är Marcus Andersson, han kommer senast från spel i Falun men förra säsongen såg vi honom i Borlänge och det är där 26-åringen spenderat den största delen av seniorkarriären. Andersson är en erfaren spelare och en pålitlig poänggörare, som mest har han noterats för 49 poäng på en säsong och förra vintern blev poängskörden 35 poäng på 36 spelade matcher. 
Nu har jag inte hunnit spela så mycket matcher än så man kan inte ha allt för höga krav på mig den här helgen men jag vet vad jag gjort och förhoppningsvis kan jag göra liknande saker igen, säger Andersson till klubbens hemsida. 
 
Det verkar som att åtminstonde Andersson bara kommer vara i klubben under helgen, sedan åker han förmodligen ner till Falun igen men eftersom Östersund har skadebekymmer så kanske Rödin får spela någon match mer (om han vill det vill säga). Laget möter alltså först Kalix imorgon och sedan Kiruna på söndag, det blir två bra test för att se om man verkligen är att räkna med den här säsongen.