All Star Team: Södra laget

Julen närmar sig med stormsteg men det finns fortfarande en sak som vi måste hinna med. 
 
För ett par dagar sedan tog jag ut ett "All-Star" lag, komponerat med spelare från den östra & norra serien i Hockeyettan. Nu är det dags att göra detsamma men med spelare från de två övriga serierna. Det vore intressant att veta vilken spelare just DU hade velat se i något av lagen, jag har en känsla av att jag missat några namn. 
 
MÅLVAKTER
1. Joel Gistedt - Statistik i grundserien: 19 matcher, 92.2% (Kristianstad)
30. Viktor Östlund - Statistik i grundserien: 13 matcher, 92.4% (Nybro)
 
Kommentar: Här tycker jag att laget får en väldigt bra mix, Joel Gistedt har spelat en hel del i SHL och känns som ett väldigt rutinerat namn i sammanhanget. Viktor Östlund är ung och relativt oerfaren men har tagit steg i sin utveckling nu under hösten, det känns som att han, på sikt, kan vara redo för större uppgifter. 
 
BACKAR 
5. Rasmus Johansson - Statistik i grundserien: 19 matcher, 4+8=12 poäng, 10 utv-min, +5 (Troja-Ljungby)
6. Mikael Kurki - Statistik i grundserien: 20 matcher, 2+10=12 poäng, 8 utv-min, +1 (KRIF)
24. Dennis Fröland - Statistik i grundserien: 20 matcher, 3+11=14 poäng, 2 utv-min, +6 (Vimmerby)
29. Viktor Bolin - Statistik i grundserien: 19 matcher, 6+11=17 poäng, 14 utv-min, -1 (Nybro)
51. Jonatan Nielsen - Statistik i grundserien: 13 matcher, 6+6=12 poäng, 8 utv-min, +0 (Troja-Ljungby)
54. Alexander Edström - Statistik i grundserien: 20 matcher, 3+13=16 poäng, 4 utv-min, +13 (Troja-Ljungby)
94. Joel Persson - Statistik i grundserien: 20 matcher, 2+13=15 poäng, 4 utv-min, +10 (Kristianstad)
 
Kommentar: I den södra serien görs det inte riktigt lika mål, mycket på grund av att lagens backar håller så hög klass. Här har vi åtta backar som gjort bra insatser under hösten och det finns en bra blandning av unga och lite mer erfarna spelare, Mikael Kurki får givetvis bära ett tungt ansvar. 
 
FORWARDS
Centrar
11. Fredrik Hansson - Statistik i grundserien: 20 matcher, 6+17=23 poäng, 35 utv-min, +2 (Kristianstad)
16. Marcus Andersson - Statistik i grundserien: 22 matcher, 12+22=34 poäng, 10 utv-min, +20 (Borlänge)
21. Daniel Andersson - Statistik i grundserien: 20 matcher, 4+12=16 poäng, 8 utv-min, +8 (Kristianstad)
46. Douglad Lögdal - Statistik i grundserien: 22 matcher, 14+23=37 poäng, 16 utv-min, +24 (Mariestad)
Wingspelare
10. Elias Edström - Statistik i grundserien: 12 matcher, 2+9=11 poäng, 0 utv-min, +7 (Troja-Ljungby)
12. Kalle Östman - Statistik i grundserien: 17 matcher, 6+12=18 poäng, 6 utv-min, -1 (Vimmerby)
18. Lars Eriksson - Statistik i grundserien: 19 matcher, 8+15=23 poäng, 0 utv-min, +23 (Borlänge)
19. Oskar Norlöv - Statistik i grundserien: 20 matcher, 16+10=26 poäng, 0 utv-min, +18 (Mariestad)
20. Henrik Marklund - Statistik i grundserien: 22 matcher, 11+19=30 poäng, 39 utv-min, +15 (Arboga)
22. Thom Flodqvist - Statistik i grundserien: 7 matcher, 2+3=5 poäng, 0 utv-min, +2 (Kristianstad)
32. Johan Andersson - Statistik i grundserien: 20 matcher, 8+11=19 poäng, 20 utv-min, +2 (Troja-Ljungby)
91. Stefan Söder - Statistik i grundserien: 20 matcher, 6+12=18 poäng, 6 utv-min, +7 (Troja-Ljungby)
 
Kommentar: Den här forwardsuppsättningen håller hög klass, speciellt på centersidan där vi har fyra väldigt formstarka spelare som haft en stor del i sina lags framgångar under hösten. Ute på kanterna finns det också bra spelare, både unga och mer erfarna. Det känns som att ett sånt här lag skulle kunna utmana flera allsvenska lag, den enda risken är att man kanske är lite FÖR offensiva. 
 
 
 
 
2
Krister%20Holm

Nu är jag kanske part i i målet som Boisare jag är, men nog måste du ha missat Tobias Björklund i Bois som gjorde fler poäng än någon back gjort på tre säsonger i hockeyettan (28) och därtill hade +24 i plus/minusstatistiken?

Svar: Björklund hade helt klart kunnat ta en plats! Vad tycker du om att Norlöv & Lögdal tog varsin plats?
Benjamin Lindkvist

Krister%2520Holm

Norlöv och Lögdahl är klockrena val! De är egentligen playmakers men har i år också klivit fram som riktiga målgörare. Norlöv ha imponerande effektivitet, 16 mål på 45 skott!