Spelarflykten fortsätter

Spelarrokaden fortsätter i Vimmerby. 
 
Det händer verkligen saker i de småländska skogarna, Vimmerby har fått en bra inledning på säsongen men det verkar lite rörigt i klubben och den senaste tiden har flera spelare valt att lämna laget. I slutet av förra månaden valde backen Hampus Berg att lämna laget (han flyttade tillbaka till Haninge Anchors), för några dagar sedan gick man ut med att forwarden Razmuz Waxin Engback också skulle lämna klubben och han flyttade till Vallentuna. 
 
Som om det här inte vore nog så har backen Thim Skoog bestämt sig för att lämna Vimmerby, han värvades in från Boro/Vetlanda men speltiden har varit ganska liten och nu ger 20-åringen ut på jakt efter en ny klubb. 
Det kommer att bli spel någon annanstans. Men nu vill jag ta helgen och flytta hem och ta det lugnt och sedan får jag fundera på framtiden. Jag har inte snackat med någon klubb än, men som det ser ut nu kommer jag att träna med Åseda tills något annat blir klart, säger backen till DagensVimmerby. 
 
Det känns lite småkonstigt att tre spelare redan lämnat klubben, trots att vi bara är inne i Oktober. Jag vet inte om stämningen är dålig i laget men det känns som att man borde ta ett snack med alla spelare och "kolla läget", det vore inte bra om ytterligare en skulle vilja sticka därifrån..
 
 
1
Eriksson

Han heter Thim Skoog och inget annat