"Laget ser jättebra ut"

Så sent som idag har Hudiksvall gått ut med ännu en värvning, den här gången är det Simon Lövgren som byter spel i Sundsvall mot en av seriens största förhandsfavoriter. Vi har tagit ett snack med Hudiksvalls lagkapten, Jonas Lindström, för att se hur han ser på allt som hänt kring laget den senaste tiden. 
 
I slutet av April stod det klart att du stannar i Hudiksvall, hur gick tankarna innan du bestämde dig?
När allt blev som det blev efter turbulensen som var i föreningen så var det ingenting att fundera på. Men klart att man funderade på vart man skulle spela någonstans innan Alf Nordh försvann från föreningen.
 
Hur ser du tillbaka på säsongen som varit, är du nöjd med lagets insats?
Nöjd var jag absolut inte! Är man nöjd med att åka ut i playoff 2 så kan man lika bra sluta eller byta sport. Men vi gjorde vad vi kunde men åkte ut mot ett bättre lag.
 
Under våren och sommaren har laget förstärkts med flera meriterade spelare, vad tycker du om lagbygget som det ser ut just nu?
Laget ser jättebra ut på papperet såklart men sen ska man få ihop det också. Men det är jag egentligen inte ett dugg orolig över. Vi har fått en jättebra ledarstab och lite äldre spelare som spelat på en hög nivå. 
 
Under sommaren får man träna en hel del på egen hand, hur har du lagt upp träningen hittills?
Vi har fyra veckors "semester" där vi inte tränar med laget. Men jag kör ett pass om dagen efter program som jag fått av Magnus Nilsson. Sen blir det ju en del golf också. 
 
Har du något speciellt som du känner att du vill förbättra den kommande säsongen?
Man vill ju alltid förbättra sig men jag kan inte peka på nåt specifikt. Viktiga är vi får till en bra grupp för då kommer det här laget få en jävligt rolig säsong.
 
Trots att du gjort flera riktigt bra säsonger i Hockeyettan har du bara fått chansen att spela ett fåtal matcher i Hockeyallsvenskan, känner du att du borde fått spela mer i den serien? 
Självklart har jag alltid velat tagit steget upp i allsvenskan men jag tänker inte gnälla på att nån inte gett mig chansen utan jag ser det som att jag inte varit tillräckligt bra helt enkelt. Sen har jag haft lite erbjudanden att spela utomlands genom åren men valt att stanna i Hudik. Förhoppningsvis får jag vara med och gå upp med Hudik i allsvenskan så får jag några fler matcher på meritlistan. 
 
Finns det någon spelare i laget som tycker inte får den uppmärksamhet som han förtjänar? 
Skulle kunna nämna ett par gubbar men då får dom så stora skallar innan säsongen drar igång. Jag säger Crille våran materialare som står och slipar skridskor klockan kl 5 på morgonen innan han drar iväg på jobbet. Han är en jävla maskin!
 
 
FAKTA: Jonas Lindström
Ålder: 30 år (fyller 31 den 22:e Juli)
Position: Forward 
Moderklubb: Timrå IK
Tidigare klubbar: Timrå, Sundsvall, Örebro, Kovland, Kristianstad. 
Statistik säsongen 16/17: 41 matcher, 35 poäng (14+21), 38 utvisningsminuter. 
Meriter: 8 SHL-matcher, 5 allsvenska matcher, 401 poäng på 391 matcher i Hockeyettan.