Lyfter det nu?

Den evige talangen flyttar vidare. 
 
Vi inleder den här texten med att gå tillbaka till säsongen 2012/13, då fick forwardstalangen Oskar Carlsson chansen att debutera i Vita Hästens A-lag och han stod för en del lovande insatser. Det blev totalt 38 matcher i Norrköpingslaget innan han lånades ut till Södertäljes J20-lag och där gjorde han även en del matcher i A-laget. Säsongen 15/16 inleddes i SSK men speltiden var ganska liten och han lånades ut till Haninge Anchors där han fick ett större ansvar vilket resulterade i nio poäng på 14 matcher. Nu står det klart att den 22-årige forwarden är tillbaka i klubben. 
Det känns jättebra att vara tillbaka i Haninge. Jag trivdes jättebra under den korta tid jag var här senast. Haninge är en bra och seriös förening som delar mina värderingar. Jag har höga förväntningar på mig själv och laget inför kommande säsong, säger nyförvärvet till klubbens hemsida. 
 
Sedan den lyckade perioden i Anchors har Carlsson spelat en säsong i Vimmerby, där noterades han för sex poäng på 42 matcher men nu känns det som att han kommer kunna höja sin poängproduktion. Det här kan mycket väl bli säsongen då den lovande forwarden tar nästa steg och visar att han verkligen kan ta för sig även på seniornivå.