"Är verkligen med i jakten"

Nyköpingslaget Gripen har inlett säsongen på ett lovande sätt, mycket tack vare en minst lika lovande målvakt. Bloggen har tagit ett snack med Rasmus Hedström som gör sin första säsong på seniornivå. 
 
Inför säsongen lånades du ut från Linköpings organisation till Gripen, hur kommer det sig att det blev just Nyköpingsklubben? 
Vi letade först ett allsvenskt lag men vi förstod att speltiden skulle utebli så då sökte vi oss till divisionen under och letade efter ett lag inom hyfsad distans från Linköping. Gripen passade bra då dem kom upp som nykomlingar och jag fick chansen att spela mycket och utvecklas.
 
Du är som sagt var utlånad från Linköping, hur ser er kontakt ut under säsongens gång? 
- Jag tycker vi har god kontakt, jag pratar mest med målvaktstränen Mikael Vernblom och vi ses och tränar tillsammans, det var även därför Gripen blev en bra klubb som är såpass nära! 
 
Tycker du att det är någon skillnad på att spela på seniornivå jämfört med hur det var i SuperElit? 
Lite skillnad på disciplin men har inte känt att övergången har varit ett problem. 
 
Du har fått ett stort förtroende under inledningen av säsongen, hur känns det att ha fått en nyckelroll i ett nytt lag så pass tidigt? 
Det är klart att det är kul att få spela mycket men jag försöker inte tänka på min roll så mycket, utan hoppas att sättet jag spelar på ska ge en trygghet inom laget. 
 
De senaste matcherna har William Lundsten vaktat målet, hur ser du på konkurrenssituationen i laget? 
Jag tycke det är viktigt med en konkurrenssituaton och jag känner att jag och William triggar varandra till att bli bättre.
 
Nyköping är en klassisk hockeystad, vad tycker du om intresset och "haussen" kring laget? 
Det är otroligt kul att vara i en stad där hockeyn är av stort intresse och har inget annat än bra att säga om hockeyintresset i staden. 
 
Just nu ligger laget sjua i den östra serien men det är bara några få poäng upp till en Allettanplats, hur ser du på chanserna att knipa en plats bland de fem främsta? 
Vi har goda chanser att ta en topp- 5 plats, om man kollar på resultaten från matcherna hittills så har vi varit med i alla matcher och förlorat mycket på uddamålet så vi är verkligen med i jakten på en topp-5 plats.