"Viker inte ner oss"

Strax innan säsongsstarten fick Nacka besked om att man trots allt ska spela i Hockeyettan, förväntningarna på laget var låga men man har inlett hösten på ett överraskande bra sätt. Vi har tagit ett snack med forwarden Victor Colton, nyförvärvet från Haninge Anchors som leder lagets poängliga inför kvällens match mot Valbo. 
 
Om vi börjar med det mest aktuella så har ni en bortamatch mot Valbo ikväll, hur går tankarna inför den matchen?
- Tankarna inför valbo borta är att det är ett starkt skickligt lag som imponerat så här tätt in i serien, jag vet själv att dem har en del individuellt skickliga spelare och är inte speciellt överaskad själv av deras position, vet en del i laget som jag haft förflutet med i Mora. Jag tror på en tajt och bra hockeymatch. 
 
Kort före seriestarten stod det klart att ni skulle spela i Hockeyettan, hur tänkte du när ni fick det beskedet?
- Jag var ju inte här själv då utan var i Haninge och fick ta emot beslutet att vi skickas ner i tvåan, då kom jag till Nacka som hade fått ettanplatsen och det var bara att gneta på, vi vet själva att vi inte är det bästa laget men vi är ett bra gäng som är villig att köra och viker inte ner oss!   
 
Trots korta förberedelser verkar ni ha lyckats bra, inför kvällens match ligger ni femma i serien. Hur tycker du att er insats varit hittills?
- Den har faktiskt varit lite över förväntan för min del eftersom jag kom till laget två dagar innan seriepremiären mot Visby så visste jag inte alls hur det låg till, men vi kör på och utvecklas varje dag och växer oss in mer och mer i ettan. 
 
Du har redan gjort fler poäng än du lyckades med under hela förra säsongen, känns det som det här kan bli din genombrottssäsong på seniornivå?
- Kan jag inte riktigt svara på, men har fått vara skadefri hittills i år vilket jag inte varit inför säsongen på dom två senaste, men det känns bra hittills, får mycket förtroende och speltid hos tränaren som gör en stor del. 
 
Du har spenderat en stor del av karriären i trakterna kring Stockholm men inledde förra säsongen i Varberg, var det någon skillnad på spelet i den södra serien jämfört med östra?
- Södra serien är en mer jämn serie där alla kan vinna över alla, mycket folk på läktaren och supportrar som det inte finns i andra serier vilket skapar mer vilja. I år så känns det som att östra tajtats ihop lite mer och kommer göra det spännande ända in i slutet om allettanplatserna. 
 
Nacka får räknas som ett riktigt nederlagstippat lag som det inte snackas så mycket om, finns det någon spelare du tycker folk ska hålla ett extra öga på i vinter?
- Inte varit med så länge i nacka men känslan jag fått är att Philip Fornes är en spelare som bara växer och växer och tar verkligen till sig kaptensrollen på ett bra sätt både på och utanför isen.