"Ett lag som vill framåt"

Igår gick Boden ut med nyheten att forwarden Anton Toolanen kommer spela med laget även nästa säsong. Vi har tagit ett snack med talangen, som var inlånad från Luleå, för att se hur tankarna går inför säsongen och hur han summerar sin första tid i Hockeyettanlaget. 
 
Idag blev det officiellt att du kommer spela med Boden även nästa säsong, hur känns det?
- Det känns riktigt bra! Boden är ett lag som vill framåt och är en bra klubb att ta fortsatta kliv i för min egna utveckling.
 
Hur skulle du summera din första säsong i klubben, för egen del? 
Det var ju som mitt första riktiga senior år där jag fick speltid. Eftersom att i Luleå etablerade jag aldrig mig i laget riktigt och fick därför bara göra några inhopp då och då och fick som aldrig känna på seniorhockeyn på riktigt. Tycker jag började säsongen lite svagt men kom in i de mer och mer under säsongen och avslutade säsongen bra. 
 
Det blev respass mot KRIF i playoff 2, vad tycker du var den avgörande faktorn som gjorde att ni inte lyckades ta er förbi dem och nå nästa runda? 
Jag tycker att vi som lag gjorde bra ifrån oss alla tre matcherna så vet inte om de finns något specifikt att peka på varför vi inte vann sista matchen. 
 
Den här säsongen har du varit utlånad från Luleå, hur har er kontakt varit med varandra under vintern? 
- Den har inte varit särskilt bra, men har inte känt att de behövts. 
 
Finns det något lag som du tycker det är extra skönt att vinna mot?
Jag skulle nog säga Piteå, tycker det var riktigt bra och jämna matcher mot dom. Och i såna matcher är de ju extra roligt att vinna. 
 
Er trupp är inte riktigt spikad men finns det någon i laget som du tycker vi ska hålla ett extra öga på i höst? 
Lucas Hedlund tycker jag att ni ska hålla ett extra öga på, han har stor potential och tog stora kliv i vinter.
 
Finns det något speciellt i ditt spel som du siktar på att förbättra under nästa säsong? 
- Att bli mer rejäl, skydda och täcka pucken bättre. 
 
FAKTA: Anton Toolanen
Ålder: 21 år 
Längd/Vikt: 182cm/81kg
Position: forward
Moderklubb: Övertorneå HF
Statistik 2017/18: 43 matcher, 25 poäng (7+18), 22 utvisningsminuter
Meriter: 4 juniorlandskamper, 25 SHL-matcher, 4 allsvenska matcher