Beck: "Ett bättre lag än tabellen visar"

Idag har Vita Hästen chansen att lämna jumboplatsen i Hockeyallsvenskan. Vi tog ett snack med lagets senaste nyförvärv för att kolla hur hans första dagar i Norrköpingsklubben varit. 
 
Efter en ganska medioker start på säsongen valde Vita Hästen tidigare under veckan att förstärka truppen med både Daniel Josefsson och Mattias Beck. Den senare kommer senast från spel i Västerås men har ett tidigare förflutet i klubbar som AIK, Mora och Södertälje. För Beck blev det debut i fredagens bortamatch mot IK Pantern där laget lyckades vinna med 3-0. 
En härlig debut med tre poäng i en svår bortamatch. En helt okej insats från mig, ser fram emot hemmadebuten, säger forwarden till bloggen. 
 
 Beck noterades för fem poäng på nitton matcher i Västeråströjan. 
Foto: Hamza Kücükgöl 
 
 
För ett par dagar sedan blev det offentligt att du byter Västerås mot Vita Hästen, kan du berätta lite om hur det kommer sig?
Det har inte fungerat för mig i Västerås, så då va ett miljöombyte det bästa. När Vita Hästen visade intresse så kändes det som ett bra alternativ! 
 
Västerås har gått överraskande bra under inledningen av säsongen, vad tycker du varit hemligheten? 
Alla har köpt spelidén och drar åt samma håll. Bra målvaktspel och spelare som utvecklats. 
 
Är det stor skillnad på att byta klubb mitt under säsongen, jämfört med att byta mitt i sommaren? 
Ja det är skillnad såklart, men inget problem. Jag har blivit grymt bra bemött sen jag kom till Vita Hästen!  
 
Hur pass bra koll har du på ditt nya lag och din nya stad? 
Hyfsad koll, känner ett par av spelarna sen innan, sen har jag ju mött många av dom andra. Känner även Leffe (Strömberg, tränaren) lite sen innan. Vi har definitivt ett bättre lag än tabellen visar! Har inte varit jättemycket i Norrköping innan. 
 
Inför säsongen lämnade du Tyskland för spel i Västerås, hur skulle du summera din tid därnere?
En väldigt rolig erfarenhet både för mig och min familj. Många roliga minnen på och utanför isen. 
 
Trots många fina säsonger i allsvenskan har det bara blivit drygt 20 matcher i elitserien/SHL, känns det som att du borde fått spela mer där sett till hur det gått i dina allsvenska klubbar? 
- Ja lite mer tid i SHL hade varit kul...men det är inget jag funderar över nu. 
 
Vita hästen har inlett säsongen​ ganska svagt, vad tycker du talar för att ni ändå ska kunna lyckas klättra i tabellen? 
Det finns en potential i laget, och många unga spelare utvecklas hela tiden. Vi vet vad som krävs för att vi ska börja vinna matcher. Jobbar vi hårt i det kommer vi ha marginalerna med oss. Jag är övertygad om att vi kommer klättra!