Carlsson: "har ett grymt grundspel"

Vimmerby fortsätter att vinna och rusar mot Allettan. Mycket tack vare ett nyförvärv. 
 
Inför säsongen snackades det mycket om kampen mellan Troja-Ljungby och Kristianstad, vilket av lagen skulle egentligen vara starkast och ta hem seriesegern i den tuffa södra grundserien? Med två omgångar kvar ser svaret ut att bli - Vimmerby. Laget från de småländska skogarna har imponerat under hösten och så sent som i onsdags besegrades Troja med 3-0. En av anledningarna till den fina inledningen på säsongen är utan tvekan forwarden Måns Carlsson, som toppar den interna poängligan och honom tog vi ett litet snack med under torsdagen. 
 
 Vimmerby har vunnit flest matcher i Hockeyettan södra, bland annat mot Kalmar i september. 
Foto: Tove Dolff
 
 
Det blev seger i lagets senaste match, hur blickar du tillbaka på matchen mot Troja? 
Tycker att vi styr matchen direkt från start, visar att vi är väldigt revanschsuget från förra matchen mot Kallinge då vi gjorde en riktigt dålig match, vi visade hemmapubliken hur bra vi är när vi verkligen gör alla saker rätt. Vi gör jobbet åt både hållen och tummar inte på något, det är då vi är underhållande och även svårslagna.
 
Inför säsongen blev det ett klubbyte för dig, hur kommer det sig att du hamnade i just Vimmerby?
 
Jag trivdes väldigt bra i Tyringe så det var tufft att lämna. Men min agent Jocke Norell, som betyder väldigt mycket för mig, hade bara bra saker att säga om Vimmerby när det visa intresse. Så tanken var självklart att komma till ett lag som har siktet högt och jag kände att Vimmerby hade en spännande resa på gång.
 
Vi hittar er högst upp i tabellen, vad tycker du är den största anledningen till att det gått så bra under hösten? 
För att vi alla i laget vet vad vi ska göra ute på isen. Vi har ett grymt grundspel och vi alla i laget jobbar för varandra och klubbmärket på bröstet. Och vi är ett fantastiskt härligt gäng.
 
Hur skulle du beskriva din roll i laget? 
- Jag vill vara en av det ledande spelarna och försöker ta mycket ansvar på/utanför isen, och gör jobbet åt båda hållen.
 
Det ryktas finnas allsvenskt intresse kring dig, påverkar det dig på något sätt när du spelar? 
Vad kul att höra! Nej det tycker jag inte, tycker bara det är roligt om det är så. Det gäller att fortsätta göra jobbet och ha båda fötterna på jorden och ta match för match, tänka i nuet helt enkelt.
 
Ni toppar som sagt var grundserien med ett par omgångar kvar, finns det något annat lag i serien som du tycker bjudit på extra bra motstånd? 
-  Jag tycker Helsingborg har bjudit upp till 2 bra matcher mot oss, desperata och kör som satan. Även Hanhals har varit svåra att möta, Kallinge gjorde det bra senast dem mötte oss. Men dem flesta matcher har varit väldigt tighta och tuffa. Finns säkert någon match som vart tuffare men det är dessa jag kommer på nu.
 
Det är kanske svårt att säga, men hur tror du att nu kommer att stå er när allettan drar igång? 
Tror vi har någon mer växel att lägga i, så om vi fortsätter spela som vi ska så tror jag vi kommer fortsätta mata på som vi gjort. Ska bli riktigt roligt att spela allettan, blir en tuff och rolig serie gissar jag på. 
 
 
 
Gör gärna ett besök hos bloggens samarbetspartner!