Flood: "Är inte nöjd med tiden där"

Bloggen har tagit ett litet snack med Hudiksvalls senaste värvning, backen Erik Flood! 
 
Under tisdagen stod det klart att du byter Norrköping mot Hudiksvall, hur känns det nu när det är bestämt att säsongen fortsätter där? 
Det känns faktiskt otroligt roligt. Det ska bli väldigt kul att spela för hudik eftersom dom har väldigt höga ambitioner. 
 
Du kommer senast från spel i Vita Hästen, hur skulle du summera din tid där? 
Det klart att jag inte är nöjd med tiden där. Jag tycker inte att jag fick förtroende där och fick lite med speltid. vilket gör att jag inte utvecklas av att sitta på bänken eller läktaren därför valde jag att bryta mitt kontrakt. 
 
Det gick väldigt fort från att Hästen gick ut med att ni fått skilda vägar till att Hudiksvall presenterat dig, var det givet att fortsätta säsongen just där? 
Ja jag ville till en klubb där jag kan få stort förtroende och en större roll. Sedan har jag bara hört bra saker om hudik som klubb och dom har höga ambitioner att gå långt iår. 
 
 Flood har spelat allsvensk hockey med tre olika klubbar - Mora, Almtuna och Vita Hästen. 
Foto: Johnny Anderson 
 
Hur pass bra koll har du på din nya klubb? 
Har haft lite koll och sett att dom bara förlorat en match, annars har jag inte jättebra koll. 
 
Finns det några i laget som du känner sedan tidigare? 
Ja Albin Runesson spelade jag med i Modo under tre år och sedan känner jag Sebastian Fakt, Lucas Byhlin och Patrik Elfsberg sedan tidigare.
 
Det finns säkert en del supportar som inte vet så mycket om dig, hur skulle du beskriva dig som spelare?  
Jag skulle beskriva mig som en offensiv back som gillar att hålla i puck, följa med upp i anfallen och har ett bra förstapass.  
 
Du har spelat mycket i allsvenskan men även i Hockeyettan, vilken nivå tycker du serien håller? 
Jag tycker allettan håller väldigt bra nivå. Farten är minst lika bra som allsvenskan. Skillnaden är väl att det är lite mer köra i ettan medan allsvenskan är lite mer styrspelet. 
 
Vad tror du om Hudiksvall chanser att lyckas i allettan som snart drar igång? 
Jag tror vi har väldigt stora chanser. Den är en väldigt bra grupp och jag tror vi blir farliga fram mot våren. 
 
FAKTA: Erik Flood
Ålder: 22 år
Längd/Vikt: 182cm/81kg
Position: Back
Moderklubb: Borlänge HF
Statistik 2018/19: 17 matcher, 0 poäng, 2 utvisningsminuter (Vita Hästen)
Meriter: 5 juniorlandskamper, silver i TV-Pucken, 145 allsvenska matcher.  
 
 
 
 
Gör gärna ett besök hos bloggens olika samarbetspartners! 
1
Anonym

I ettan håller han nog iaf, allsvenskan : Nej