"ingen är nöjd"

Playoffspelet närmar sig och bloggen har tagit ett snack med flera spelare som ska försöka hjälpa sitt lag att gå ännu längre. Vi börjar med Erik Brissle som håller till ute på Gotland i Visby/Roma, som ska HC Dalen med start på torsdag. 
 
På torsdag drar playoffspelet igång och ni får ta er an HC Dalen, hur pass bra koll har du på dem? 
- Vi har mött dem två gånger under alletten och har hyfsat bra koll på hur de vill spela. Sen har jag många i Dalen jag spelat tillsammans med i flera år och vet lite mer hur de vill göra ute på isen. 
 
Hur skulle du säga att ni står er, jämfört med förra säsongen? 
Jag skulle vilja se på säsongens lag som lika slagkraftigt som förra året trots att vi inte riktigt visat det än.  
 
Hur skulle du summera Allettan, är du nöjd med det laget presterade? 
Nej, ingen i Visbys organisation är nöjd med allettan. 
 
Den senaste tiden har du spelat i samma kedja som Matthias Sundberg & Einar Engström, vilken roll har du i trion? 
Jag har en offensiv roll, där jag ska vara kreativ och skapa chanser framåt.  
 
Säsongen 15/16 fick du debutera i SHL med Linköping, har du ändrats något som spelare sedan dess? 
Inte direkt ändrat på något utan mer mognat i att utvärdera när det är läge och göra vad, minimerat risktagandet. 
 
Förra säsongen tog ni er hela vägen till kvalserien, var det en stor skillnad att spela där, jämfört med i allettan och grundserien? 
- Jag det var en stor skillnad, Allt i matcherna blir ett steg vassare bara med allt det handlar om i den serien. Sen är det bara de bästa av de bästa ifrån hockeyettan som tar sig dit.Det märktes förra året att vi i Visby inte gått dit innan.  
 
Finns det någon speciell spelare i laget som du tycker publiken borde hålla ett extra öga på? 
- Markus Kinisjärvi tror jag publiken och motståndarlagen kommer vilja och behöva hålla ett extra öga på.