"Vi vet hur bra vi kan spela"

Imorgon drar playoff 1 igång och därför har vi tagit ett snack med några spelare som ska kasta sig in i hetluften. Idag har turen kommit till Joakim Axman, forwarden som nyligen bytte Valbo mot Hudiksvall och som nu gör sig redo för matcherna mot Kalix. 
 
I förrgår stod det klart att Hudiksvall ska möta Kalix i playoff 1, hur pass bra koll har du på er kommande motståndare?
Rolig utmaning, vet inte så mycket om dem. Ska bli spännande att se!  
 
Du bytte Valbo mot Hudik under slutet av Allettan, hur gick tankarna innan du bestämde dig för att göra den flytten?
- Jag tänkte egentligen inte så mycket, för mig handlade det bara om att få förlänga säsongen och spela de roliga matcherna. Att få göra det i en så pass bra klubb som Hudik känns jättekul. 
 
Säsongen inleddes som sagt var i Valbo, hur skulle du summera din tid där? 
- Den har vart fantastisk, haft roligt varje dag och fått gnugga på saker som gör att man utvecklas som spelare. Vi hade en kanongrupp, och målet var att ta sig till allettan och det gjorde vi!  
 
 
 Axman har gjort tre poäng på sina fyra första matcher i Hudiksvallströjan. 
Foto: Peter Scott 
 
 
Trots att ni inte var inblandade i den direkta toppstriden så hade ni en stor del i avgörandet, mycket tack vare ditt segermål mot Kristianstad. Hur skulle du säga att er form är inför playoffspelet? 
- Vi kommer ifrån 4 starka matcher och det var viktigt att få vinna den sista med en bra känsla inför det som kommer. Vi vet hur bra vi kan spela och vi har något bra på gång just nu. Det känns bra. 
 
Du har inte varit i Hudiksvall så länge men har du hunnit få en känsla av vilken roll du fått i laget? 
Lillis (tränaren) har sagt åt mig att spela mitt spel bara. Jag försöker göra det jag är bra på varje dag och förhoppningsvis kunna bidra till en lång fortsättning. 
 
Var det något speciellt lag i Allettan som du tyckte bjöd på extra bra motstånd? 
Det var speciellt att spela nere i Kristianstad, mycket folk och fin inramning. 
 
Du har snittat en bit över 40 poäng per säsong de tre senaste vintrarna och fortsätter så även i år, känns det som du börjar bli redo att testa lyckan på en högre nivå än Hockeyettan? 
Det tycker jag verkligen, jag vill inget annat än att prova på att spela på en högre nivå. Vi får se vad som händer i vår! 
 
Finns det någon spelare i laget som du tycker publiken ska hålla ett extra öga på nu på torsdag? 
 Det finns många som är duktiga i laget, men håll ett öga på Christoffer Persson, han är het just nu!  
 
 
 
Vad tror du om Hudiksvalls chanser att ta sig vidare till playoff 2?