Landslagsspelaren byter klubb

Modo tappar en av sina främsta spelare. 
 
Inledningen av "silly season" har varit minst sagt tung för Örnsköldsvikslaget, man har tappat båda sina målvakter och idag kommer ytterligare en smäll. Det är nämligen så att lagkaptenen Erika Grahm lämnar laget, hon väljer att fortsätta karriären i Brynäs. 
Det känns spännande. Jag lockas av den långsiktiga satsning som Brynäs IF nu gör för att ge tjejer i regionen bra förutsättningar att spela hockey. Jag har haft en lång karriär i Modo och tidigare har jag själv haft mest fokus på min spelarkarriär, men nu när jag är lite äldre så känner jag att karriären vid sidan av isen också är viktig, säger forwarden till klubbens hemsida. 
 
Grahm har spelat närmare 300 matcher i SDHL med Modo.  
 
Grahm är en av de tyngsta pjäserna inom svensk hockey på damsidan, hon har varit med i fem VM-turneringar och tidigare i år var hon även med i sitt andra olympiska spel. 27-åringen från Kramfors har varit Modos största stjärna under flera års tid och hon är dessutom varit lagkapten i åtta säsonger. 
 
Jag måste faktiskt säga att jag är förvånad över den här värvningen, Brynäs har tappat flera nyckelspelaren under våren och det känns som att man tappat en hel del slagstyrka. Grahm är därför en extra fin förstärkning och hon lär utan tvekan vara en av de viktigaste spelarna när säsongen drar igång. Hon kommer även ha en roll utanför isen, på klubbens hemsida informerar man om att hon ska få en nyckelroll inom föreningens nysatsning på tjej- och damverksamheten. 
 
FAKTA: Erika Grahm 
Ålder: 27 år
Längd/Vikt: 174cm/77kg
Position: forward
Moderklubb: Kramfors-Alliansen
Statistik 2017/18: 41 matcher, 23+19=42 poäng, 14 utvisningsminuter. 
Meriter: SM-Guld, U18-VM Brons.