Nyheter från Hockeyettan

Det har hänt saker i Hockeyettan under inledningen av veckan. 
 
Nybro har inlett säsongen på ett lovande sätt, efter sex spelade matcher ligger laget femma i tabellen och man har bara två poäng upp till andraplatsen. Trots att det mesta gått rätt hittills har klubben valt att förstärka truppen, så sent som igår släpptes nyheten att både Robin Kokkonen (Hammarby) och Dennis Santesson (senast i HC Dalen) och idag har man gått ut med ytterligare en värvning. Även den här gången på forwardssidan. 
 
Valet föll på Simon Mattsson som ansluter med en hel del rutin i bagaget. 25-åringen har spelat över 250 matcher i Hockeyallsvenskan men har även hunnit med att testa på spel i den norska ligan, det var där den gångna säsongen rundades av med. Hösten har inletts nere i KRIF där han noterats för fyra poäng på lika många matcher men nu fortsätter alltså säsongen hos seriekollegan. Mattssons debut i Vikingströjan skulle mycket väl kunna ske redan imorgon, mot just KRIF. Sett till att Nybro håller till i Hockeyettan får det här ses som en toppvärvning, man får in en rutinerad men samtidigt fortfarande ung spelare som säkert har siktet inställt på att spela på en högre nivå - något som borde betyda att han är sugen på att visa vad han kan. 
 
Forwarden lämnar Hudiksvall efter att ha gjort 46 poäng på 86 matcher i klubben. 
Foto: Peter Scott 
 
 
Det är inte bara i Nybro det händer saker, även uppe i Hudiksvall har spelartruppen förändrats. Idag gick Hälsingelaget ut med nyheten att Martin Naenfeldt väljer att lämna klubben med omedelbar verkan. 22-åringen anslöt från Brynäs inför säsongen 16/17 och stod direkt för en fin första tid i klubben. Förra säsongen stod forwarden för sexton mål och totalt 29 poäng och han har gjort en del fina insatser även under hösten men nu är det alltså färdigspelat i den rödsvarta tröjan. 
Jag har trivts riktigt bra mina första två år i Hudik, bra förening som verkligen vill framåt och jag är helt övertygad om att dem kommer ta nästa steg inom snar framtid och ta klivet upp till allsvenskan dem har alla förutsättningar som finns. Men sista månaderna när jag var här nu så kände jag att jag stog still på samma ställe och behövde något nytt för att ta nästa steg, säger Naenfeldt till bloggen. 
 
Enligt Hudiksvalls hemsida kommer du flytta utomlands, stämmer det?
Jag kommer flytta för spela i Tyskland, jag har haft en bra dialog med dem i ungefär en vecka nu, och när jag fick ett kontraktsförslag här i helgen så kände jag att det är en bra möjlighet för mig att testa något nytt.