"En ära att spela för Hudiksvall"

Bloggen har tagit ett snack med Hockeyettanlagets senaste värvning. 
 
I spillrorna av Asplöven, laget från Haparandra som gått i konkurs, lämnar flera spelare och idag står det klart att en av dem flyttar till Hudiksvall. Det handlar om forwardslöftet Nicholas Nuuttila som tar flyttlasset ner till Hälsingland. Debuten väntas ske redan imorgon när laget tar sig an Kalix. 
Enligt våra referenser så kan Nicholas vara en oslipad diamant som vi tror kommer bidra i vårt anfallsspel där vi nu får en bättre bred, säger sportchefen Pär Langer till klubbens hemsida. 
 
Nuuttila har fått mycket av sin utbildning inom hockeyn i Jokerits organisation. 
 
Om jag ska vara helt ärlig så har jag inte så värst bra koll på Hudiksvalls senaste förstärkning så därför tog jag ett snack med forwarden för att se hur det känns att byta klubb mitt under säsongen.
Det är en stor ära att få spela för Hudiksvall och jag väntar på att få klä på sig matchtröjan och träffa de andra killarna. Superkul!
 
Du kommer senast från spel uppe i Asplöven, hur skulle du summera din tid där?
 
Tiden i Asplöven var allt som allt jättebra. Superkillar man fick lära känna och överlag att få göra det man älskar, spela hockey! En riktigt bra erfarenhet! 
 
Det har varit ganska stormigt kring Asplöven under vintern, hur påverkade det er spelare? 
Asplövens situation skulle inte få påverka spelarna, men så klart det bultade smått i bakhuvudet och det är jättetråkigt att det hände som det hände. Alla från tränare till materialare har gjort ett grymt jobb och de förtjänar ett stort tack! Synd att det blev som det blev. 
 
Hur skulle du beskriva dig själv som spelare? 
Som spelare skulle jag beskriva mig som en ganska mångsidig. Jag har egenskaper som kan ta mig långt inom hockeyn, men hårt jobb krävs ännu såklart. Jag är en forward som gillar att spela upp spelet snabbt till anfall, men är också noga i egen zon. Jag kan användas egentligen i vilken roll som helst, och tycker att det är min fördel. 
 
Innan flytten till Asplöven hade du mestadels spelat juniorhockey, var det ett stort steg att ta till Hockeyettan? 
Såklart det är skillnad mellan juniorspel och männens spel. Farten är ganska lika men i Hockeyettan tycker jag man tänker mer än man gör i juniorhockeyn, samt är spelarna starkare. Så jag tycker att steget inte var så enkelt, åtminstone då jag inte visste så mycket om Hockeyettan förrän jag kom till Asplöven. 
 
Hur ser du på resten av säsongen, har du något speciellt mål du hoppas uppnå? 
Jag väntar på att få spela tuffa matcher med hög nivå, och hoppas att laget når succe och det mål som lagts. Jag kommer att göra allt för att laget skall lyckas. Samt hoppas jag att jag lyckas personligen och tar mitt nästa steg som hockeyspelare.  
 
FAKTA: Nicholas Nuuttila 
Ålder: 21 år 
Längd/Vikt: 184cm/85kg
Position: Forward
Statistik 2018/19: 16 matcher, 4 poäng (1+3), 0 utvisningsminuter
 
 
Gör gärna ett besök hos Titans i Norrköping, som är bloggens samarbetspartner!