Tipset: DIV1 D

Nu är det dags att tippa D-serien, såhär tror jag att serien kommer sluta. Ni får gärna ge era egna tips i kommentatorsfältet! 
 
  1. Visby/Roma 
  2. Huddinge
  3. Nyköping 
  4. Wings/Arlanda 
-----------------------------------
  5. Hammarby
  6. Väsby
  7. Vallentuna
  8. Botkyrka
  9. Nacka 
10. Gnesta 
 
Kommentar: Visby/Roma stod för en stark säsong senast och jag tror att de kommer lyckas bra även den kommande säsongen, man har värvat ganska bra och fått behålla en hel del nyckelspelare. Huddinge kommer, trots vissa tunga förluster, att vara med och kriga i toppen, jag tror hemvändaren Ville Åman kan göra en riktigt stark säsong i Björkängshallen. Nyköping kommer säkert göra en bra säsong, man brukar vara starka i grundserien och truppen ser rätt bra och bred ut. 
 
Wings tror jag kan överraska lite, man har värvat ett par bra forwards (Waldehagen & Nässlin), samtidigt som man fått låna Marcus Lundell från Almtuna, han kan bli riktigt viktig och kommer säkert göra ett bra jobb sålänge som han stannar i klubben. Hammarby har en ganska bra trupp, bättre än många andra nykomlingar i serien, och man satsar mot Allettan, jag tror dock inte man räcker hela vägen. 
 
Hur tror du att serien kommer gå? 
 
 

 
 
1
Jöns

1.Huddinge
2.Visby/Roma
3.Nyköping
4.Väsby
5.Hammarby
6.Wings/Arlanda
7.Vallentuna
8.Nacka
9.IFK Tumba
10.Gnesta

Vi tippar alltså ganska så lika. Heja Bajen