Erkgärds: Än har ni inte sett det bästa av mig!

Som ni nu säkert redan vet så blev det ju ingen DIV1-Guide, men det finns massor av material och det tycker jag att ni ändå ska kunna ta del av. En av alla intervjuer som jag gjorde, var den med Vita Hästens backklippa Stefan Erkgärds. Han missade stora delar av den förra säsongen men är nu taggad och revanschsugen inför den kommande säsongen! 
 
Förra säsongen fick du sitta vid sidan av isen och titta på många matcher, hur kändes det? 
- Det kändes skit att sitta där i början och inte kunna hjälpa till därute. När jag flyttade ner till båset så kändes det lite bättre, speciellt att man kunde snacka med laget under matchens gång. 
 
Hur känns det inför den kommande säsongen, har rehabiliteringen gått bra hitills?
- Rehabiliteringen har gått bra. Det blev väldigt bra ganska fort i början men nu på slutet har det gått sakta framåt. Jag har lite styrka och stabilitet kvar att träna på, men till seriestarten ska det vara bra. 
 
Om man tittar på truppen så har ni förmodligen DIV1:s vassaste, känner ni en extra press nu när ni värvat så bra spelare? 
- Jag har väldigt dålig koll på de andra lagens trupper men våran är som du säger väldigt vass. Pressen/kraven är oftast högst ifrån oss själva, men vi vill så klart göra en bättre säsong än den förra. 
 
Vad har du fått för första intryck av de nya spelarna i laget? 
- Jag har tyvärr bara träffat dem en gång och nån inte alls, men de jag träffat har varit bra grabbar. 
 
 
 
Mitt under kvalserien så bytte ni tränare och Per Hånberg kom in, vad betydde det för laget?
- Alla tycker väl det är lite spännande och skärper sig lite extra när det kommer in en ny röst som ska leda gruppen. Han gjorde inga större förändringar i början förutom lite regler i spelsystemet som gjorde att vi kändes oss tryggare på planen.
 
Nu ska du gå in på din tredje säsong i klubben, tycker du att du har ändrat något i ditt spel sedan du kom hit, eller har du alltid spelat på samma sätt?
- Jag har alltid försökt spela på ett enkelt sätt och kommer fortsätta med det. Och jag hoppas och jobbar på att bli bättre på allt. Så än har ni inte sett det bästa av mig.
 
Avslutningsvis, om du fick välja en spelare i ditt lag som publiken ska titta lite extra på, vem skulle det då vara?
- Svårt att säga såhär mitt i sommaren men vi har fått tillbaka "världens bäste DIV1-spelare" till laget, i bättre form än han var när han gick till Västerås, så det kan vara värt att hålla ett extra öga på.