"Mitt sätt att betala tillbaka till klubben"

Som ni kanske har märkt så har det skrivit lite om DIV2 på bloggen idag och jag tänkte avsluta det hela med en liten spelarintervju. Spelaren i fråga är ingen mindre än Christian "Fimpen" Eklund som spelar i Haninge och som bland annat har över 400 Elitseriematcher på meritlistan! 
 
Vi tar det från början: Hur kommer det sig att du skrev på för Haninge Anchors i somras? 
- Jag spelade i Haninge som grabb så detta va mitt sätt att betala tillbaka till klubben. 
 
Efter att du blev klar för klubben så anslöt fler meriterade spelare, hade du ett finger med i det spelet? 
 Ja, jag har jagat dit både Linkan (Fredrik Bremberg) Tim (Eriksson) och Stefan Pettersson. 
 
Känns det som ni fått upp intresset för klubben under början av säsongen? 
- Ja det tycker jag verkligen, även för ligan. 
 
Har du fått en annorlunda roll här jämfört med hur det var i Djurgården? 
- Ja, jag har mycket mer puck nu och spelar powerplay men jag försöker spela ganska lika det ja gjorde i DIF. 
 
Hittills har du gjort sex mål på fem matcher, så många mål har du inte gjort sedan säsongen 2007/08, kan det kännas kul att få stå för lite mer poäng och assist, även om det är på en lägre nivå? 
- Ja det är väldigt roligt att bidra med poäng även om jag inte bryr mig så mycket om poängligan å sånt, det har jag aldrig gjort. Men det är alltid kul att få göra mål. 
 
Imorgon möter ni serietvåan Värmdö, vad tror du om era chanser i den matchen?
 
- Jag tror vi har bra chanser, vi möter ett bra lag å måste förbättra vår defensiv om det ska bli vinst. Själv ska ja inte vara med då jag blir avtackad på hovet.
 
Klubbens mål verkar vara att ta steget upp till DIV1, tror du att ni kommer klara det? 
- Chansen finns absolut men det är bara ett lag som går upp så det blir tufft. Det finns fler bra lag i botten på ettan och i tvåan.
 
Avslutningsvis, om du fick välja någon gammal medspelare som du har haft som skulle skriva på för Haninge, vem skulle det vara? 
- Det skulle vara kul om Mika Hannula kunde ansluta till laget då vi umgås mycket privat.