"Då var jag såld"

För en stund sedan kunde ni läsa om KRIF's värvning av Cullen Bradshaw och nu har vi haft en liten pratstund med den kanadensiska forwarden. 
 
Idag har KRIF gått ut med nyheten om att du kommer spela i laget den kommande säsongen, hur kommer det sig att du gjort det valet?
- Mikael Johansson (lagets sportchef) tog kontakt med mig och frågade om jag skulle vara intresserad av att komma över och spela i Sverige. Han förklarade hur han styr laget och vilka spelartyper det finns i KRIF och då var jag såld. 
 
Hur ser du tillbaka på den senaste säsongen, som inleddes i Mississippi Riverkings i SPHL?
- Jag tycker att säsongen gick riktigt bra för mig. Jag började med att spela i Riverkings för att jag hade problem att ta en plats i ett ECHL-lag där jag skulle spela i alla olika situationer, så vi startade i Riverkings och ledde skytteligan innan jag flyttade upp till ECHL. 
 
Hur skulle du jämföra SPHL och ECHL, är det en stor skillnad att spela i?
- Jag skulle säga att de är rätt olika, men det finns många spelare i SPHL som skulle kunna lyckas i ECHL, de behöver bara få chansen att spela. När jag väl fick chansen bevisade jag att jag var en värdefull spelare för Adirondack Thunder (laget där Bradshaw avslutade säsongen). 
 
Säsongen 2010/11 gjorde Bradshaw 69 poäng på 65 matcher i Trail Smoke Eaters. 
 
Hockey är den största sporten i Kanada, har du något speciellt lag och spelare som du följer extra mycket?
- Hockey är helt klart den mest populära sporten så jag har alltid följt NHL och speciellt Edmonton. Jag skulle säga att Connor McDavid är min favoritspelare. 
 
Hur pass bra koll har du på svensk hockey?
- Jag är en hockeynörd så jag vet ganska mycket om hierarkin i svensk hockey. Jag gillar sättet som det är upplagt med avancemang och degraderingar. Jag har även spelat med en del svenska spelare på college och det var väldigt duktiga spelare. 
 
Hur skulle du beskriva dig själv som spelare?
- Jag skulle beskriva mig som en spelskicklig center som fokuserar på båda delarna av spelet, jag kan användas i olika situationer, oavsett om det handlar om att vi behöver göra ett sent mål eller försvara en ledning. 
 
Är det bestämt när du kommer flytta till Sverige?
- Jag flyger från Calgary den 26:e Juli och borde vara i Ronneby, redo för lagets första träning, den förste Augusti. 
 
Finns det något du vill säga till KRIF's supportrar?
- Jag skulle vilja säga att jag verkligen ser fram emot att få spela framför dem och vara en del av ett framgångsrikt lag det här året! 
 
Hur tror du att Bradshaw kommer lyckas i Hockeyettan?