"Vi har allt att vinna"

Playoffspelet närmar sig och vi fortsätter att ladda upp genom att prata med några spelare som ska försöka ta sina lag vidare till nästa runda. Nu har turen kommit till forwarden Jonas Nyman, som håller till i överraskningslaget Köping! 
 
På torsdag drar playoffspelet igång och för er blir det matcher mot KRIF, hur bra koll har du på laget? 
Inte bra koll faktiskt men det jag vet är att det är ett skridskoskickligt lag. 
 
Ni tog er till playoff via ett förkval där Vännäs besegrades, hur skulle du summera de matcherna? 
- Kul matchserie där de var två bra lag som möttes men där jag ändå tycker vi vinner rättvist till slut. 
 
Inför säsongen stod det klart att du skulle inleda seniorkarriären i Köping, hur kommer det sig att du valt att spela just där? 
När jag hade fått närmare kontakt med Köping så kändes allt rätt att krita på. Kände att det var bra för min utveckling som hockeyspelare.   
 
De senaste vintrarna har du spelat J20-hockey i Färjestad, hur tycker du klivet till seniorspel har gått? 
- Jag tycker mitt första senior år har gått bra faktiskt, kommit in i de mer och mer under säsongen och om man kollar säsongen som helhet så klart godkänt. 
 
Köping är ett lag som inte får så mycket uppmärksamhet, känns det som ni kan gå in i playoffspelet utan att egentligen ha något att förlora? 
Ja men lite så är det ju, Så vi har allt att vinna. 
 
Hur skulle du beskriva dig själv som spelare? 
Jag skulle beskriva mig själv som en snabb lite mindre teknisk forward som åker mycket skridskor. 
 
Har du något speciellt mål som du vill nå inom hockeyn? 
Fortsätta att utvecklas hela tiden och bli bättre och bättre. Sen såklart är mitt mål att kunna leva på hockeyn. 
 
Finns det någon spelare i laget som du tycker publiken borde hålla ett extra öga på? 
Anton Svensson! Han har varit en viktig spelare offensivt för laget med mycket mål och assist. 
 
Avslutningsvis, vad tycker du talar för att ni ska kunna besegra KRIF och gå vidare till playoff 2? 
Att vi fortsätter på det vi har byggt upp nu och följer det fullt ut blir viktigt. Även att vi har samma krigarvilja som vi hade i kvalet mot Vännäs.
 
 
 
Tror ni att Köping vinner eller blir matcherna mot KRIF säsongens sista?