"Vill vara spelaren som motståndarna hatar att möta"

Vi har tagit ett snack med en av de inledande omgångarnas främsta spelare i den västra Hockeyettanserien. 
 
Säsongen är bara ett par veckor gammal men det har redan hänt en hel del, favoriter har fallit och doldislag har överraskat. Ett lag som däremot lyckats hantera förväntningarna på ett rätt bra sätt är Tranås, som inför säsongen flyttades från den södra till västra grundserien. Under de inledande omgångarna har laget vunnit varje match och man kommer senast från en 5-3 seger mot Surahammar som gjorde att man toppar tabellen. Flera av lagets spelare har tagit för sig rejält den senaste tiden, inte minst Ivar Arnesson som redan hunnit med att göra fyra mål (vilket är fler än han gjorde under hela förra säsongen). Jag tog ett snack med den lovande forwarden för att se hur han ser på lagets säsongsinledning. 
 
Härom dagen tog ni er fjärde raka seger, hur skulle du summera matchen mot Surahammar?
- Helt okej genomförd match. Vi spelar lite ojämt, stundtals bra och stundtals mindre bra. Det gäller att få bort dem tillfällena i matchen där vi går ner oss och höja våran lägstanivå. 
 
I matchen delade du kedja tillsammans med Anders Skoog och Eric Gustafsson, vilken är din roll i trion?
- Både Anders och Erik är väldigt spelskickliga hockeyspelare som är duktiga med puck. Jag skulle säga att min roll är att bana väg för dom och ta kriget framför kassen. 
 
Om man talar med supportrar till laget så lyfter de gärna fram dig lite extra, är du nöjd med hur säsongen inletts för egen del? 
- Det har gått bra, absolut. Både för mig och för laget och dessa två går ju lite hand i hand. 
 
Du har redan lyckats göra fler mål än du gjorde hela förra säsongen, är det en slump eller är det något som du tränat extra mycket på att förbättra? 
Jag försöker alltid utveckla det jag redan är bra på för att göra det till min spets, men även lyfta det jag är mindre bra på, som att driva rakare på kassen och vara spelbar i fler lägen. Sen vill jag alltid vara den spelaren som motståndarna hatar att möta. Att målen kommit nu beror nog på att ja tänkt lite extra på att göra mig spelbar i just fler lägen samt att ja haft stort förtroende och bra omgivning. 
 
På söndag kommer nykomlingen Malung på besök till STIGA arena, hur går tankarna inför den matchen? 
Senast slog Malung Mariestad så vi vet att dem blir tuffa att möta. Så det är bara gå in med samma inställning som inför varje match och följa vår gameplan.