Fortsatt otur för forwarden: "Det är tufft och tråkigt"

Vi har tagit ett snack med en otursförföljd spelare som missar säsongens viktigaste matcher. 
 
Säga vad man vill om Vita Hästen men det händer alltid saker runt klubben. På gott och ont. Trots att laget inte direkt rosat marknaden rent spelmässigt har säsongen varit en av de mest händelserika på många år, problem i styrelserummet och en infekterad relation mellan supportrar och klubben har skapat en hel del negativa rubriker och det ser tyvärr inte ut att bli någon ändring på den punkten under den närmaste framtiden. Så sent som igår gick klubben ut med att man tar avstånd från vissa supportrars agerande mot den tidigare ordföranden Yvonne Anglesjö och idag har det kommit uppgifter om att ett flertal supportrar blivit avstängda från de avslutande matcherna. Både på hemma- och bortaplan. Vilket i sin tur gjort att intresset att stötta laget i avslutningsmatchen borta mot Boden har svalnat rejält. 
 
Förutom problem utanför isen har klubben även haft en del problem med skador, en av spelarna som haft mest otur är Mattias Kalin. Forwarden har dragits med flera skador de senaste åren och i förra veckan var olyckan framme igen. 
- Det var egentligen ingen konstig situation, jag åker mot pucken som är vid sargen och ska passa in den till (Henrik) Rommel som är i slottet. Efter att jag passat pucken så känner jag bara hur benet går av, tror det var någon vridning eller att skridskon fastnade i isen, säger forwarden till bloggen. 
 
Det blev 14 poäng på 37 matcher för Kalin den här säsongen. 
Foto: Johhny Anderson 
 
 
Skadan innebär att du missar de avslutande matcherna, hur känns det att tvingas stå vid sidan av när allt ska avgöras? 
- Det är såklart tufft och tråkigt, man vill kunna vara med och påverka på isen. Men det är som det är så får se till att bidra med det jag kan och stötta grabbarna. 
 
Du har haft en del skador även den här säsongen, hur tycker du att spelet fungerat när du varit skadefri? 
- Jag har haft så kallade "otursskador" där det varit frakturer på ben vilket är tråkigt. Jag tyckte att jag hade en bra start på säsongen innan jag bröt fingret. Där var jag nöjd med mitt spel och gjorde även en del mål. Sedan när jag kom tillbaka så hann jag inte lira så många matcher men över säsongen skulle jag säga att jag varit en bättre spelare och utvecklats från tidigare säsonger. 
 
Näst på tur väntar en bortamatch mot Tranås, vad fick du för uppfattning av laget när de kom till Himmelstalundshallen? 
- De är lite som de andra ettanlagen, de har några vassa lirare som kan blixtra till ibland så det gäller att vi tar vara på våra målchanser. Att vi styr matchen dit vi vill. 
 
Förutom Almtuna finns det fyra lag från Hockeyettan i kvalet, tycker du det är stor skillnad att möta dem? 
- Det jag skulle säga är ett lite annat spel. De känns mer oberäkneliga än vad allsvenskan är. Kan hända lite vad som helst, vilket är en omställning. Annars är det väl ganska likt bara att det är bättre spelare att möta i allsvenskan. 
 
Inför kvalet kom Sune Bergman tillbaka till klubben, tycker du det blivit någon skillnad jämfört med när Leif Strömberg tränade laget? 
- Vi har ungefär samma grundspel som när vi hade Leif. Sune har kommit in och tryckt på deetaljerna som han tycker är viktiga. Och ändrat en del hur vi har tränat. 
 
Inför de tre avslutande omgångarna ligger ni trea i tabellen, vad tycker du ändå talar för att ni kommer lyckas ta en av de två allsvenska platserna? 
- Allt talar för att vi ska lyckas, vi har allt i egna händer. Vi har en viktig match mot Almtuna som vi vann mot förra gången, så jag tror starkt på oss själva. 
 
 
 
 
Gör gärna ett besök på Titans, som är bloggens samarbetspartner!