Poängkungen ute på marknaden - "Vi får se vart det blir..."

Vi har tagit ett snack med en av Hockeyettans mest eftertraktade spelare. 
 
Såhär i karantänstider fortsätter vi att ta ett snack med spelare runt om i vårt avlånga land, under gårdagen kom turen till Victor Crus Rydberg som är en av lirarna i Hockeyettan som kan blicka tillbaka på en lyckad säsong. Efter att ha vunnit Kalmars interna poängliga i överlägsen stil värvades han till rivalen Nybro men nu står det klart att karriären fortsätter någon annanstans. Frågan är bara var? 
 
Igår skrev Nybro på sin hemsida att det står klart att du lämnar klubben, kan du berätta lite om hur det blev bestämt? 
När jag skrev på för Nybro i februari var det i första hand bara säsongen ut för att försöka bidra i laget till att gå så långt som möjligt. Nu kommer jag spela i ett annat lag till nästa år, vilket det bli får vi se. 
 
Du kom till laget sent på säsongen men hur skulle du summera den tid du varit där? 
Jag kom in väldigt bra i gruppen, dom tog emot mig väldigt bra. Jag kände ganska många sedan tidigare och det underlättade och var såklart en del av mitt beslut när jag valde att spela vidare säsongen i Nybro. Sen kom man direkt in i hetluften med tuffa och viktiga matcher, det var såklart också jäkligt skoj! 
 
 Efter knappt tre säsonger i Kalmar gick flyttlasset till Nybro. 
Foto: Tove Dolff 
 
Det var en del som höjde på ögonbrynen när du bytte Kalmar mot deras största rival, vad fick du för reaktioner? 
Det har varit lugnt. Många som skrev lycka till och kör hårt med mera. 
 
Rent poängmässigt har du gjort din bästa säsong sedan du vände hem till Sverige igen, är du nöjd med hur det gått i vinter?
Ja, poäng och spelmässigt är detta min bästa säsong på länge. Jag har lagt ner väldigt mycket mer tid på träning och noggrannare kost som ledde fram till det, och då blir det genast mycket roligare med ishockey. 
 
Jag förstår om du inte vill säga något rakt ut, men har du en idé om var du skulle vilja spela i höst? 
Haha ja, jo, vi får se vart det blir..
 
FAKTA: Victor Crus Rydberg 
Ålder: 25 år 
Längd/Vikt: 180cm/89kg
Position: forward
Moderklubb: Tingsryd AIF 
Statistik 19/20: 37 matcher, 40 poäng (14+26), 10 utvisningsminuter (Kalmar)
7 matcher, 6 poäng (3+3), 2 utvisningsminuter (Nybro)
Meriter: 30 juniorlandskamper, NHL-draftad, 1 SHL-match, 45 allsvenska matcher. 
 
Sett till hur säsongen blev borde Crus Rydberg vara en av Hockeyettans mest eftertraktade spelare, han är fortfarande relativt ung och kan därmed fortsätta utvecklas samtidigt som han redan visat att han kan hålla en hög nivå. Tidigare klubbar som Vimmerby och Kalmar skulle säkert vara intresserade, men det skulle även kunna bli ett nytt allsvenskt äventyr och då borde väl moderklubben Tingsryd vara som klippt och skuret för forwarden? 
 
Var tror ni Crus Rydberg spelar i höst? 
 
 
 
 
Om ni inte redan visste det så finns bloggen även på patreon, där kan man stötta bloggen och samtidigt ta del av texter som inte kommer upp här. Varje litet bidrag är uppskattat och kan hålla bloggen levande även i fortsättningen! 
https://www.patreon.com/user?u=10903975