DIV 1 E

Hade lite problem igår, så det blev tyvärr ingen Analys av E-Serien, men den kommer nu istället! 
 
Så här tror jag att Grundserien slutar!
 
1. Vita Hästen
2. Vimmerby
3. Skövde
4. Västervik
-----------------------------------
5. Mariestad
6. Kumla
7. Tranås
8. Arboga
9. Mjölby
10. Grästorp
 
Vita Hästen är väl favorit hos de flesta, och jag tror också att de är det starkaste laget i den här serien, även om Vimmerby värvat riktigt bra under sommaren. 
I våras var Vimmerby en överraskning hos många, men nu lär flera lag veta vad de får möta, att det inte bara är att åka till Småland och hämta tre enkla poäng. Skövde har värvat bra, och jag tror de reser sig från den förra säsongen, den var ju inte så bra. 
Västervik och Mariestad tror jag kommer göra upp om den sista All-Etta platsen, och tror till slut att Västervik tar hem den lilla interna segern. Sen får vi ju se om de får behålla Joachim Hedblad, eller om han hamnar i Mora, det kan ändra deras chanser ganska mycket. 
Kumla har värvat starkt, fått hem bröderna Harrysson från Hästen, och även plockat tillbaka Jensen från Skövde, håller sig han hel så kan det gå bra för klubben. 
 
Tranås har tappat viktige backen Jim Ivars, det kommer märkas tror jag, de känns inte riktigt starka nog att utmana om en plats till All-Ettan. 
Arboga har vissa klasspelare, men de är för ojämna och lär inte heller dom kunna blanda sig i toppstriden. 
Mjölby har tappat viktiga spelare som krigade för laget, och de får en tuff säsong, men borde lyckas hålla en tillräckligt hög klass för att undvika jumboplatsen, som jag tror går till Grästorp. 
Redan den förra säsongen var man nära att åka ut, och nu har man tappat sin skyttekung (Jonas Lönn), det lär bli en mycket tuff säsong i den lilla ishallen.. 
 
Hur tror ni att det kommer gå i E-Serien i höst/vinter? 
 
 
 
 
 
2
Lasse

Hmm, Jim Ivars hade svårt att ta en plats i Tranås förra året. Var ofta bänkad.

Svar: Men han är väl ändå en viktig ledarfigur i laget? Eller rättare sagt var? Det är den uppfattningen jag fått iaf :)
Benjamin Lindkvist

Forzamalmjr

Du har uppenbarligen ingen koll på
spelarmaterialet i TAIF...

Svar: Skulle jag tippat dom högre tycker du?
Benjamin Lindkvist