"Zetterström, Björklund och Kapla har varit väldigt bra hittills"

Jag tycker att det är roligt att prata med dem som läser den här bloggen och det är intressant att höra vad ni tycker om hockey rent allmänt och om era favoritlag. Jag har gjort ett par små intervjuer med fans och här kommer den första, med Didrik Bodin, som hejar på Hudiksvall! 
 
Hur kommer det sig att du hejar på just Hudiksvall och hur länge har du gjort det? 
Jag är född och uppväxt i Hudiksvall och har alltid varit intressread av hockey. I yngre år var jag mer intresserad av de högre divisionerna, och den första HHC-matchen jag gick på var en kvalmatch samma säsong som de tog sig upp i ettan. Sune Bergman coachade laget då så jag tyckte det skulle vara intressant att se en match. Sen har intresset för DIV1 växt kontinuerligt för mig!
 
Vilken typ av supporter är du, står du och hejar i klacken, eller är du den lite mer tysta sorten? 
- I början häll jag alltid till på sittplats, men då jag är ganska hetlevrad på matcherna och inte kan hålla tyst, har jag det senaste året stått i klacken istället. 
 
Har du någon speciell favoritspelare som har spelat eller fortfarande spelar i klubben? 
Fredrik Sundin är i min mening den bäste som någonsin spelat i HHC-tröjan. Nu har han lagt av och andra spelare har klivit fram lite mer. Zetterström, Björklund och Kapla har varit väldigt bra hittills!
 
Vad tycker du om lagets första halva på grundserien? 
- Godkänd insats. Lite svajigt emellanåt och lite otur med skador men några matcher har de tryckt till på gaspedalen och visat att de är ett lag att räkna med i år.
 
Vilket annat lag i serien tycker du har imponerat mest? 
Åker\Strängnäs har spelat väldigt bra hittills. Tror dock att de är lite väl beroende av ett fåtal nyckelspelare för att vara garanterat bäst säsongen ut. Dock ett väldigt bra lag!
 
Avslutningsvis, hur långt tror du att Hudiksvall kan gå den här säsongen? 
- Svårt att säga men till playoff åtminstone!