Stjärnan tillbaka i laget

Imorgon är det dags för seriefinal i Himmelstalundshallen där Vita Hästen tar emot Mora i en rafflande duell.
 
Senast lagen möttes så vann Hästen med 1-0 efter att Adam Schmidt avslutat ett väldigt fint anfall och i den matchen stod man för en mer eller mindre perfekt insats på bortais, man höll tätt bakåt och tog vara på chanserna när de kom i den offensiva zonen. Sedan den matchen har det dock hänt en hel del, Hästen har varit nere i en svacka som man sedan tagit sig ur samtidigt som Mora åkt på förluster mot bland annat Asplöven och Västerås men laget från Dalarna är ändå med uppe i den absoluta toppen av serien vilket är imponerande.
 
För hemmalaget ser det ljust ut på skadesidan, både Daniel Åhsberg och Justin Donati är påväg tillbaka och med lite tur så kommer vi få se den duon på isen i morgondagens match.
 
- Jag tror jag kommer spela. Det kändes bra redan i måndags och jag hade eventuellt kunnat spelat redan igår (mot Rögle) men nu fick jag vänta lite till. Det kanske var bra för mig ändå, säger Donati till Norrköpings tidningar.
 
Det förväntas bli mer eller mindre fullsatt i Himmelstalundshallen, en del är säker lite extra nyfikna att se på hur den nya mediakuben men då får de kanske räkna med att köa en del efter matchen, i grannhallen spelar nämligen basketlaget Dolphins match samtidigt och de kommer säkert också locka lite publik till sin tillställning.
 
- Jag visste inte om det. Verkligen synd att det krockar, säger tränare Niklas Czarnecki till Norrköpings tidningar.
 
Vad tror du om morgondagens match?