"Måste träna ännu hårdare för varje år"

HÄR KOMMER EN LITEN INTERVJU MED EN SPELARE SOM JUST NU ÄR PÅ JAKT EFTER EN NY KLUBB. 
 
Spelaren är Calle Brattenberger och kommer senast från Vimmerby där han spenderat de senaste fyra säsongerna men nu är det dags att ta nästa steg i karriären och jag tänkte det kunde vara intressant att se hur tankarna går hos den 33-årige keepern! 
 
Vi kan börja med att blicka tillbaka på förra säsongen, är du nöjd med hur det gick för dig och laget? 
- Vi kändes riktigt heta i början, vi hade nåt stort på gång, men sen så börja eländet - Björn (Jonason) bryter armen, vår lagkapten lämnar för SSK (han visade hjärta och stannade året innan och iår tog han sin chans, med all rätt), Jesper Eriksen till Mora, Calle Ackered till Vita Hästen och Holmberg till BIK Karlskoga (säkert DIV1:s bästa spelare). 
 
I och med detta så sänktes vi allt mer å mer, lagmoralen smälte som snö med ups and downs varannan dag. Vår nya lagkapten, VH:s bästa spelare, Emil Wahlberg fick ingen lätt uppgift på halsen: Ta över efter Jakob, samtidigt binda samman ett frustrerat lag är ingen rolig första uppgift som kapten. Så nej, nu i efterhand tycker jag att vi slängde bort de som kunde ha blivit nåt förbannat bra. De skyller jag på oss spelare, tränare, sportchefer, för ingen av oss gav 100% när vi väl börjat sjunka. Ingen av oss spelare som lämna sista matchen och var med i omklädningsrummet kunde titta sig själv i spegeln och säga "vilken härliga säsong jag har gjort"!
 
Så jag kan inte va nöjd efter vårt resultat. Vi vinner som ett lag och förlorar som ett lag och jag tycker det är skit att vi missa playoff. De enda som får plus va Poppan,Tobbe, Milton som är våra materialare, de ställde alltid upp och gav oss spelare chansen varje dag! Våra fans/sponsorer som troget har gett oss stöd och support "to the end" är dem är det hatten av för. 
 
Men nu blir det inget fortsatt spel i Vimmerby, hur känns det att lämna klubben som du spenderat de senaste åren i?
- Nej det blev inte de, vi kom inte överens helt enkelt. Vimmerby valde då leta ny keeper. Nytt blod in, det är så det funkar i denna bransch. Vill poängtera att de ryktena som kördes i gång att jag krävde mer lön och så vidare var bara rent struntsnack, Utan snarare tvärtom, men vi kom inte överens. 
 
Jag önskar Vimmerby all lycka, det har varit en otroligt fantastisk resa med laget/föreningen/staden/ eldsjälar/fans. Så nu är de bara ladda för ny säsong, nya förutsättningar och nya mål att ta sig till. Jag är redan förbannat laddad för en ny säsong, Längtar. 
 
Har siktet ställts in på någon ny klubb redan eller hur går tankarna kring det? 
- Första dagarna va känslan ,"jaha va fan gör jag nu" men det dröjde inte länge innan telefon ringde och mitt sug för att fortsätta bli ännu bättre på hockey kom tillbaka ännu starkare än någonsin. Jag sitter och bollar en del nu med nån/några riktigt intressanta!
 
 
 Efter fyra säsonger i Vimmerby är det dags att flytta vidare för "Bratten". Foto: Alexander Viktorson 
 
Vad skulle du säga är det viktigaste när det kommer till att välja en klubb?
- Vill komma till en förening som vill framåt, det behöver inte va nästa år utan de kan ha en långsiktig plan men vill och har blickarna framåt. Ambitiös klubb, inte va nöjd att bara vara utan vilja bli.
 
Hur ser uppladdningen ut nu när sommaren närmar sig och man fortfarande är klubblös? 
- Jag är 100% seriös, annars kan jag lägga ner nu. Jag måste träna ännu hårdare för varje år, det går inte att dölja de yngre bra målvakterna som kommer och man får slåss med. Då just nu tränar jag 10 pass i veckan med lite olika upplägg.
 
Avslutningsvis, hur skulle du vilja att vi summerade den kommande säsongen, om allt skulle gå din väg?
- Målet är alltid att gå hela vägen, allt annat blir man besviken av, inställningen man måste ha om man överhuvudtaget skall ha nån chans. Jag sätter alltid som mål att göra min bästa säsong, inga dipp-matcher utan en jämn och stabil kurva som hela tiden har en kurva uppåt. Det är mitt mål nästa säsong!