"Vi hade en otrolig kemi"

En av Vita Hästens profilstarkaste värvningar är den av Oskar Drugge, som senast kommer från succélaget Västervik. Nu har vi tagit ett snack med den offensive backen! 
 
För en tid sedan blev det klart att du byter den allsvenska nykomlingen Västervik mot Vita Hästen, hur kom det sig att du gjorde det valet? 
Jag fick väldigt snabbt ett bra intryck av Niklas (Czarnecki, sportchefen) och Vita Hästen efter att vi pratats vid, så efter det funderade jag ett par dagar innan jag beslutade att skriva på. 
 
Vilket intryck har du hunnit få av din nya klubb och de nya lagkamraterna? 
Nu har jag bara varit här i två dagar, men den lilla uppfattningen om klubben är att vi har något bra på gång. Många yngre och hungriga killar som vill bli bättre för varje dag. Lagkamraterna verkar alla vara fina grabbar. 
 
Utifrån sett såg det ut som du fick något av ett genombrott den här säsongen, hur ser du själv tillbaka på din tid i Västervikströjan? 
Min tid i Västervik var verkligen fantastisk, jag trivdes ypperligt i både klubben och staden. Jag hade turen som fick chansen att spela med fantastiska spelare i Joacim Hedblad, Victor Öhman, Dan Pettersson och Victor Lindman. Vi hade en otrolig kemi och det la väl grunden till att jag personligen tog ett kliv i rätt riktning. Men hela laget var riktigt bra, jag hade inte så bra koll på vissa av dem sedan tidigare men dem visade verkligen att dem var bra hockeyspelare.
 
 Vita Hästens försäsong har precis tagit fart. 
 
Trots att du fortfarande är ung så har du hunnit att spela i en hel del klubbar, hur skulle du säga att det skiljde sig från att spela tex KRIF till Västervik? 
Rent hockeymässigt tycker jag inte skiljde så mycket mellan klubbarna, det var unga spelare i bägge lagen utan det var väl att vi i VIK tränade kvällstid istället för dagtid alternativt tidig eftermiddag i KRIF. Men båda klubbarna har hjälp mig oerhört mycket i min utveckling.
 
Hur skulle du beskriva dig själv som spelare, vad känner du att du kan tillföra till ditt nya lag? 
Alltid svårt att beskriva sig själv, men jag vill försöka vara en spelande back som alltid kommer till jobbet varje dag. 
 
Nu är försäsongen igång, finns det något speciellt som du siktar in dig på att lägga extra fokus på fram till isträningen drar igång på allvar? 
Nu är det ett steg upp i seriesystemet för mig, så då måste jag jobba på att både bli starkare och uthålligare.