"Känns grymt kul!"

För en liten stund sedan kunde ni läsa om Vita Hästens värvning av Simon Åkerström och här kommer en färsk intervju med den lovande backen! 
 
Idag blev det officiellt att du byter Piteå mot allsvenska Vita Hästen, hur känns det?
Det känns spännande att flytta söderut och få chansen i Allsvenskan, känns grymt kul!
 
Har det här varit något som kommit helt plötsligt eller har du känt att du närmat dig en flytt till ett allsvenskt lag? 
Efter den här säsongen i så har jag väl känt att jag tror att jag kan klara allsvenskt spel och göra bra ifrån mig, men de har gått fort från att hästen hörde av sig till att jag signa!
 
Den här vintern gjorde du seniordebut med Piteå, hur skulle du summera säsongen för egen del? 
Jag är mycket nöjd med min säsong i Piteå där jag fick mycket förtroende och speltid i alla spelformer, gjorde mycket poäng! 
 
 Åkerström har representerat Luleå på J20-nivå. 
 
 
I slutet av förra året fick du chansen att träna med Skellefteå, hur var hela del upplevelsen? 
Det var fantastiskt kul att få känna på SHL nivå även om de bara var träning, att få åka och träna med Skellefteå visar att man gjort något bra så jag är glad att jag fick den chansen!
 
Hur skulle du beskriva dig själv som spelare? 
En pucksäker och spelskicklig back med styrkor i offensiva spelet, duktig i powerplay hoppas kunna bidra med poäng!
 
Vad har du för koll på din nya klubb? 
Inte jättemycket, hört att hästen har grym publik och mycket folk på matcherna så de ser jag fram emot!
 
Avslutningsvis, finns det något du vill säga till Hästens supportrar? 
- Längtar till att få spela inför er, vi ska göra till en rolig säsong tillsammans!