Backen tillbaka i Hockeyettan

Ett bekant ansikte dyker upp i Glysishallen igen. 
 
Hudiksvall har inlett säsongen på ett lovande sätt, så sent som i lördags besegrades Hammarby vilket gör att laget toppar den östra serien efter att ha vunnit sina tre första matcher. Truppen ser stark ut men man väljer ändå att förstärka den ytterligare, idag släpptes nämligen nyheten att backen Filip Lander åter ska dra på sig Hudiksvallströjan igen. 
Det är en jätteduktig spelare som vi gärna tar emot igen. Om man får in den kompetensen i truppen så kan man inte gärna tacka nej, säger sportchefen Pär Langer till klubbens hemsida. 
 
 Lander spelade i Hudiksvall så sent som förra säsongen. 
Foto: Peter Scott 
 
Det här får ses som en fin förstärkning, Lander är en spelare som håller bra Hockeyettanklass och han kommer senast från en fin säsong där han bland annat stod för 20 poäng på 38 matcher. 23-åringen värvades in från Sundsvall inför den gångna säsongen men valde i våras att ta steget ner till Hockeytvåan och Ånge där det var tänkt att den här vintern skulle spenderas. Trots det är han nu alltså tillbaka i Glysishallen för att dra på sig Hudiksvallströjan ännu en gång. Jag tog ett snack med backen för att se hur tankarna går inför återkomsten. 
 
Efter förra säsongen tog du beslutet att ta klivet ner till division två och Ånge, varför blev det så? 
Tanken var att jag inte skulle spela alls utan att satsa på min civila karriär, men när dom hörde av sig så blev de lockande då jag känner många i det laget sedan innan. 
 
För ungefär ett år sedan bytte du Sundsvall mot Hudiksvall, hur ser du tillbaka på säsongen som varit? 
Som lag vi var väl inte särskilt nöjda med avslutningen av säsongen, men för egen del så kändes det som att jag hade tagit ett steg i utvecklingen när jag summerade säsongen.  
 
Hur pass nära har du följt laget under sommaren och säsongsinledningen? 
I sommar har jag haft lite sporadisk kontakt med Lillis (Hudiksvalls tränare). Sen har jag haft mycket kontakt med några som spelar i hudik. Under säsongsinledningen har jag följt dom under matcherna. 
 
Hudiksvall tar emot Väsby ikväll.